Digisnacks: gamification
Wil je eens iets anders dan een kahootquiz tijdens de les?
- Begint 15 jan. 2024Begint 15 jan. 2024
- Sint-Lutgart Beernem
Beschikbare plekken
Beschrijving van de dienst
Maak kennis met de volgende tools: Quizlet – Blooket - Genial.ly - Quizalize - Quizwhizzer - Quizziz Waarom gamification tijdens de les? Gamification voegt een zekere funfactor toe aan de lessen, waardoor leerlingen er meer plezier aan beleven. Er zijn verschillende vormen van gamification. Doelstellingen, punten, beloningen of een meer competitief element: die kleine spelmechanismen kunnen ervoor zorgen dat leerlingen zich meer betrokken voelen bij wat ze aan het doen zijn of dat ze zich gewaardeerd of erkend voelen. Het product of proces wordt met andere woorden gekoppeld aan positieve emoties. Zo wakkert gamification de intrinsieke motivatie aan. En als je intrinsiek gemotiveerd bent, dan doe je iets omdat je dat zelf graag wil. Benieuwd? Schrijf je dan vlug in want de plaatsen zijn beperkt. 📅 15-01-2024 🕑 17:00 tot 19:00 🏢 Middenschool Sint-Lutgart, Beernem (lokaal 1.2)